2007 – 1. ročník

vítěz: Ostroměř
2. místo: Smiřice

zvláštní ocenění: Bohumín, Cebiv, Děčín, Horní Planá, Poláky, Teplice v Čechách, Václavice, Vrané nad Vltavou, Železná Ruda-Alžbětín, Želina

Nádraží Bohumín je důležitým železničním uzlem. Budova byla přestavěna na začátku minulého století v novorenesančním stylu a je zapsána na seznamu kulturních památek. Po rekonstrukci, která byla ukončena v roce 2005, se zvýšil komfort a rychlost cestování. Snoubí se zde prvky nejmodernější technologie s nostalgickou historií.

Nádraží Cebiv leží na trati Pňovany – Bezdružice. Je nově zrekonstruované a plocha v okolí skýtá ještě mnoho možností ke zvelebování.

Nádraží využívají místní občané a školáci, ale i mnoho turistů, kteří přijedou navštívit tento krásný kraj.

Nádraží Děčín hl. n. je pro cestující ze západu vstupní branou do České republiky.

Po rekonstrukci se nádražní budova stala moderním a důstojným místem, ze kterého je vypravována řada mezinárodních vlaků.

Nádraží Horní Planá u Lipna leží na trati České Budějovice – Volary. Jedná se o rekreační oblast Lipno, která je v létě hojně navštěvována českými i zahraničními turisty. Budova je postavena v klasickém stylu, dole osobní pokladny a čekárna a nahoře bytové jednotky. Úpravu okolí zajišťují zaměstnanci stanice. Za zmínku stojí i půjčovna kol, která zde byla zřízena.

Nádraží Poláky a Želina leží na uzavřené trati Kadaň předměstí – Kaštice, přesto fotografie je-jich budov byly zaslány místními občany do soutěže O nejkrásnější nádraží, což svědčí o klad-ném vztahu k železniční dopravě. V novém grafikonu pro rok 2007/2008 se počítá s víkendovými jízdami na této trati.

Nádraží Teplice v Čechách leží na spojnici mezi Chomutovem a Ústím nad Labem a je vstupní branou do lázeňského města. Impozantní budova tohoto nádraží byla zařazena do programu Živá nádraží a bude teprve rekonstruována. Proběhla však částečná rekonstrukce vnitřních prostor, kdy byly odhaleny krásné nástropní fresky a obnoveny pískovcové sloupy.

Nádraží Václavice leží na spojnici tratí Star-koč – Náchod a Týniště nad Orlicí – Teplice  nad Metují. I když nádražní budova není z  nejnovějších, je upravené a leží v překrás- né krajině, na kopci v blízkosti lesa.

Nádraží Vrané nad Vltavou se nachází na trati „posázavského pacifiku“ Praha –Vrané - Čerčany a bylo vybudováno před 110 lety. Vzhledem ke svému významu bylo i větší, než ostatní nádraží na této trati. Dvoupatrová budova nádraží prošla celkovou rekonstrukcí v roce 2006 a zároveň bylo upraveno i okolí stanice pro veřejnost.

Nádraží Železná Ruda-Alžbětín je další z krásných přechodových železničních stanic. Je unikátní v tom, že budovou prochází hraniční čára, polovina je tak na českém uzemí a druhá polovina již v Německu.

Nádraží Poláky a Želina leží na uzavřené trati Kadaň předměstí – Kaštice, přesto fotografie jejich budov byly zaslány místními občany do soutěže O nejkrásnější nádraží, což svědčí o kladném vztahu k železniční dopravě. V novém grafikonu pro rok 2007/2008 se počítá s víkendovými jízdami na této trati.

  • Spolek Želpage
  • Dittrichova 328/19
    120 00 Praha 2, Nové Město
  • e-mail: info@zelpage.cz